Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesine İlişkin Değişiklik

Pazara Giriş Belgeleri'nin Desteklenmesine İlişkin 2014/8 Sayılı Karar ve Uygulama Usul ve Esasları (UUE) Genelgesi ile ekleri yeniden düzenlenmiştir.

 

  • Yapılan değişikliklere göre: şirketiniz adına geçerli bir Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresi, firmanızın pazara giriş belgelerinin desteklenmesi ve eksik belgelerin tarafınıza bildirilmesi için gerekmektedir. Bu bakımdan güncel Ek-7 beyannamesi ibraz edilmelidir.

 

  • Yapılan değişikliğe göre, Desteğe konu sertifika/rapor ve yurtdışında düzenlenmiş fatura/dekont gibi belgelerin Ticaret Müşaviri/Ateşesi'ne 6 ay  içinde onaylatılması gerekmektedir.

 

  • Bilindiği üzere test raporlarının pazara girişte sadece zorunlu olduğu durumlarda ibrazı gerekmekteydi, yeni düzenleme ile avantaj sağladığı durumlarda da desteklenebilmesi mümkün olmaktadır.

 

Tüm detaylar için http://www.immib.org.tr/tr/ihracat-devlet-yardimlari-cevre-maliyetleri-destegi.html linkine tıklayarak UUE Genelgesi Metni ve Güncel eklerine ulaşabilirsiniz.

 

Değişiklik Tablosu aşağıdaki “İlgili Dosyalar” kısmından indirilebilir.